Siirry pääsisältöön

Kuinka kytkeä ilmastointilaite päälle BMW:ssä

 

Mukava lämpötila autossa on yksi normaalin matkan edellytyksistä. Asettamalla halutun mikroilmaston autoon kuljettaja ja matkustajat väsyvät vähemmän tiellä ja ylläpitävät normaalia terveyttä.

BMW-ilmastointilaitteen kytkeminen päälle ja sen toiminnan säätäminen

Ilmastointilaite kytketään päälle vastaavalla painikkeella ohjauspaneelissa ja se alkaa toimia vasta moottorin käynnistyksen jälkeen. AUTO-ohjelmassa se kytkeytyy päälle automaattisesti. Jos ulkoilman kosteus on korkea, lasit voivat tilapäisesti huurtua.

Automaattiohjelman teho

AUTO-ohjelmaa säädetään painamalla vastaavaa painiketta toistuvasti. Nykyinen asetus näkyy ohjausnäytössä 5–6 sekuntia.

Ohjelman tehon yksityiskohtaiset asetukset on kuvattu kunkin BMW-mallin mukana toimitetussa käyttöoppaassa.

Nykyisen lämpötilan säätäminen

Kääntämällä termostaatin nuppia voit säätää lämpötilaa kuljettajan puolella etu- ja takamatkustajien alueella. Ilmaisin näkyy ohjausnäytössä ja toimii oppaana automaatiolle. Parametrin asettamisen jälkeen järjestelmä nostaa lämpötilan nopeasti haluttuun arvoon ja pitää sen sitten tietyllä tasolla.

Manuaalinen ilmavirran säätö

Voit säätää ilmavirran voimakkuutta kääntämällä tätä nuppia. Automaattisen säädön kytkemiseksi päälle paina AUTO-painiketta uudelleen.

Maksimaalinen jäähdytys

Ohjelma on suunniteltu jäähdyttämään sisätilat mahdollisimman nopeasti. Kun tämä valitaan, kiertoilmatila kytkeytyy automaattisesti päälle, asetettu lämpötila 16 °C asetetaan ja ilma tulee suuttimista ulos maksimivoimalla (ilmanvaihtoaukkoja ei saa tällöin peittää).

Mahdolliset toimintahäiriöt

Ilmastointilaitteen ilmeiset toimintahäiriöt voidaan tunnistaa seuraavista merkeistä:

  • epämiellyttävä haju sisätiloissa;
  • merkkivalot eivät syty, jos toimintahäiriöt ovat ilmeisiä;
  • vasen merkkivalo (AUC) syttyy: haitallisia epäpuhtauksia on havaittu, ulkoilman pääsy sisätiloihin voi olla estynyt;
  • oikea merkkivalo syttyy - toimintahäiriöitä ei ole korjattu, ilmansyöttö sisätiloihin on kokonaan pysähtynyt.

Jos sisäilman kierrätystila kytkeytyy automaattisesti päälle, ota yhteyttä bmw huolto asiakaspalvelu. Toimintahäiriön syynä voi olla moottorin vakava toimintahäiriö.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Viheltävä ääni kiihdytettäessä. Viheltävän äänen syyt kaasua painettaessa

Auton kiihdytyksen mukana tuleva viheltävä ääni häiritsee varmasti ajamisen rauhaa eikä anna aidon nautinnon ajamisesta. Tällaisessa tapauksessa tämä arvoitus on ratkaistava. Mahdollisia viheltävän äänen syitä kiihdytettäessä Kitka ja tärinä ovat tekijöitä, jotka vaikuttavat auton suurilla nopeuksilla. Koska liikkuvia osia on niin paljon, viheltävän äänen syyn määrittäminen kiihdytyksen aikana on melkoinen haaste jopa kokeneimmille kuljettajille. Ainoa tapa on käydä läpi kaikki mahdolliset vaihtoehdot yksi kerrallaan. Kiihdytyksen aikana tapahtuvan viheltävän äänen lähteen määrittämiseksi tee luettelo mahdollisista syistä ja tarkista autoa tarkistaessasi lyhennä tämä luettelo yhteen kohtaan. Vaihteisto-ongelmat Yksi ensimmäisistä viheltävän äänen syistä on vaihteiston osien kitka. Tämä voi johtua kuluneista vaihteista tai alhaisesta vaihteistoöljyn tasosta. Voit selvittää, liittyykö ongelma vaihteistoon, toimimalla seuraavasti: kiihdytä auto nopeuteen, jolla viheltävä ääni on voi...

Pakoputkesta tulee savua

Suuri valkoinen savupilvi Kun käynnistät autosi kylmänä talviaamuna, olet usein huomannut valkoisia savupilviä tulevan pakoputkista ja peittävän auton takaapäin. Pilvi nousee ylös ja liukenee kokonaan ilmaan. Tällaisen "savun" muodostuminen selittyy sillä, että auton moottori jäähtyy yön aikana ja muuttuu erittäin kylmäksi. Pilvi ei ole koostumukseltaan savua, vaan vesihöyryä, joka tiivistyy kylmän ilman vaikutuksesta. Vesihöyry on bensiinin palamisen sivutuote ja sitä muodostuu kylmissä lämpötiloissa. Mitä matalampi se on, sitä suurempi ja havaittavampi pilvi on. Suuri määrä vesihöyryä pakokaasussa osoittaa hyvää moottorin suorituskykyä. Itse pakoputkiston kannalta sen muodostuminen ei ole hyvä indikaattori. Pitkillä matkoilla, kun moottori lämpenee optimaaliseen käyttölämpötilaan, vesi haihtuu kokonaan. Jos autolla ajetaan lyhyitä matkoja, moottori ei lämpene vaadittuun lämpötilaan, ja vesi jää pakoputkiin ja äänenvaimentimeen, mikä aiheuttaa korroosiota. Sinivalkoista ...